Kuidas mängida x01 mänge?

Üks populaarsemaid noolemänge on "301", "501" ja teised "x01" suurema algsummaga mängud.
Nii 301 kui ka 501 mängude põhimõtteks on iga viskega algsummast punkte alla lahutada. Mängu võitjaks osutub mängija, kes saab oma punktid esimesena täpselt nulli.

PÕHILISED REEGLID NOOLEMÄNGUS

  1. Iga mängu alustatakse 301 (501) punktist. Mängu mõtteks on algsummast punkte lahutada ja iga järgneva viske järel lahutada punktid järgi jäänud summast. Mänge 301 ja 501 mängitakse tavaliselt individuaalselt kahe mängija vahel. Võistkondlikult mängides tuleks alustada suuremast algsummast, kas 501, 701 või 1001 sõltumata võistkonna suurusest.
  2. Turniiridel alustatakse mänge tavaliselt otsealgusega (open in) ehk ükskõik milliste punktidega. On ka alternatiiv. Mängu võib alustada ka suvalise duubliga (doubel in).
  3. Mängu võitjaks on mängija, kes jõuab oma punktidega esimesena täpselt nulli.
  4. Kui mängu lõpuks on valitud duubel-lõpp (double-out), siis osutub võitjaks mängija, kes saab oma punktid duubliga või keskusega täpselt nulli
  5. Keskust (bulleyes) loetakse duubel 25-ks (50)
  6. Kui viske summa on suurem, kui vaja täpselt nulli saamiseks, siis jäävad punktid samaks, kui olid enne viimase ringi viset.
  7. Iga mängu kutsutakse "etapiks". Kolm etappi moodustavad matši ja lõplikuks võitjaks on mängija, kes lõpetab esimesena 2 etappi (kolmest parem). Matši võib pidada ka rohkemate etappidega.

MÄRKUSED: Kui mängitakse individuaalvõistlus kahe mängijaga, siis mängu 301 alustatakse duubliga (double-in) ja 501 otsealgusega (open-in).

DUUBEL-LÕPU TABEL
Duubel-lõpu tabelis on võimalikud variandid mängu lõpetamiseks duubliga või kui punktisumma on selline, et võimaldab kolme noolega lõpetada. Alljärgneva tabeliga on soovitav tutvuda täiustamaks ja lihtsustamaks oma mängu võistluspinges.

T= TRIPLE D = DOUBLE S = SINGLE
170

T20-T20-D25

128

T18-T14-D16

93

T19-D18

167

T20-T19-D25

127

T20-T17-D8

92

T20-D16

164

T20-T18-D25

126

T19-S19-D25

91

T17-D20

161

T20-T17-D25

125

T18-T13-D16

90

T18-D18

160

T20-T20-D20

124

T20-T16-D8

89

T19-D16

158

T20-T20-D19

123

T19-T10-D18

88

T16-D20

157

T20-T19-D20

122

T18-S18-D25

87

T17-D18

155

T20-T19-D19

120

T20-S20-D20

85

T15-D20

154

T20-T18-D20

119

T19-T10-D16

84

T16-D18

153

T20-T19-D18

118

T20-S18-D20

83

T17-D16

152

T20-T20-D16

117

T20-S17-D20

82

D25-D16

151

T20-T17-D20

116

T20-S16-D20

81

T15-D18

150

T20-T18-D18

115

T20-S15-D20

80

T16-D16

149

T20-T19-D16

114

T20-S14-D20

79

T13-D20

148

T20-T16-D20

113

T20-S13-D20

78

T14-D18

147

T20-T17-D18

112

T20-S20-D16

77

T15-D16

146

T20-T18-D16

111

T20-S19-D16

76

T20-D8

145

T20-T15-D20

110

T20-S18-D16

75

T15-D15

144

T20-T20-D12

109

T20-S17-D16

74

T14-D16

143

T20-T17-D16

108

T20-S16-D16

73

T19-D8

142

T20-T14-D20

107

T20-S15-D16

72

T20-D6

141

T20-T19-D12

106

T18-S20-D16

71

T13-D16

140

T20-T16-D16

105

T19-S16-D16

70

T18-D8

139

T20-T13-D20

104

T20-S12-D16

69

T19-D6

138

T20-T18-D12

103

T17-S20-D16

68

T20-D4

137

T20-T15-D16

102

T20-S10-D16

67

T17-D8

136

TT20-T20-D8

101

T20-S9-D16

66

T10-D18

135

D25-T15-D20

100

T20-D20

65

T11-D16

134

T20-T14-D16

99

T19-S10-D16

64

T16-D8

133

T20-T19-D8

98

T20-D19

63

T13-D12

132

T20-T20-D6

97

T19-D20

62

T10-D16

131

T20-T13-D16

96

T20-D18

61

T15-D8

130

T20-T18-D8

95

T19-D19

60

S20-D20

129

T19-T16-D12

94

T18-D20

  

 

OTSE-LÕPU TABEL
Siit tabelist leiate võimalikud variandid, kui mängusüsteem ei nõua duubel-lõppu,
kuidas lõpetada mäng kolme või vähema noolega, kui punktisumma seda võimaldab.

T= TRIPLE D = DOUBLE S = SINGLE  B=BULLSEYES

119

S19-B-B

82

B-D16

47

S7-D20

118

S18-B-B

81 

T17-D15

 

S17-T10

117

S17-B-B

 

T17-T10

 

S17-D15

116

S16-B-B

80

B-T10

46

S6-D20

115

S15-B-B

 

B-D15

 

S16-T10

114

S14-B-B

79

S19-T20

45

T15

113

S13-B-B

78

S18-T20

44

S14-T10

112

S12-B-B

77

S17-T20

 

S4-D20

111

T17-T20

76

S16-T20

43

S13-D15

 

T19-T18

75

S15-T20

 

S3-D20

110

T20-B

74

S14-T20

42

T14

109

S9-B-B

73

S13-T20

41

S11-T10

108

S8-B-B

72

S12-T20

 

S1-D20

107

T19-B

71

S11-T20

40

D20

106

S6-B-B

70

S20-B

39

T13

105

T15-T20

69

S19-B

38

D19

104

T18-B

68

S18-B

37

S7-T10

103

S3-B-B

67

S17-B

 

S5-D16

102

T14-T20

66

S16-B

36

T12

101

T17-B

65

S15-B

 

D18

100

B-B

64

S14-B

35

S3-D16

99

T17-T16

63

S13-B

 

S19-D8

98

B-T16

62

S12-B

34

D17

97

T19-D20

61

S11-B

33

T11

96

T17-T15

60

T20

32

D16

95

B-T15

59

S9-B

31

S15-D8

94

T18-T20

58

S8-B

30

D15

93

T20-T11

57

T19

 

T10

 

T19-D18

 

S7-B

29

T3-D10

92

T20-D16

56

S6-B

 

S13-D8

91

T17-D20

55

S5-B

28

D14

90

B-D20

54

T18

27

T9

89

T19-D16

 

S4-B

26

D13

88

B-D19

53

S3-B

25

S3-D11

87

T19-T10

52

S2-B

 

S9-D8

 

T19-D15

 

S20-D16

24

D12

86

B-D18

51

T17

 

T8

85

T17-D17

 

S1-B

23

S7-D8

 

T15-D20

50

B

 

S3-D10

84

B-D17

49

S17-D16

22

D11

83

B-T11

 

S19-D15

21

T7

 

T17-D16

48

T16

 

 

KES ALUSTAB MÄNGU?
Mängu alustab see, kes tabab ühe noolega kõige lähemale keskusele. Kes esimesena aga keskust viskama hakkab, selgub loosiga. Kuigi ka mängu alustajat võib loosiga välja selgitada. Tavapärane reegel on ka see, et järgmist mängu alustab eelmise mängu kaotaja. Samas võib mänge alustada ka korda mööda.


    Ajakohast